L'any 2011, la companyia belga de transports de Lijn, va llançar una campanya publicitària per captar adeptes a la causa del transport col·lectiu. Els vídeos es van fer virals ràpidament i apareixen en diversos canals a Youtube, moltes vegades presentats com a exemple de treball col·laboratiu.
La campanya consta de 4 clips d'animació 3D de 30 segons. En aquests clips es presenten 4 situacions indesitjades que demanen una reacció immediata.
L'acció està protagonitzada per animals i, en tots els casos, la força del grup triomfa per sobre de la de l'individu. Només una veu en off al final llença dos missatges:
"És més intel·ligent viatjar en grups. Agafa l'autobús".
És interessant la manera en la que els creatius abandonen la tentació d'exposar raons convincents. Els avantatges del grup són tan evidents que no cal argumentar-ho. 4 situacions absurdes que ens arrenquen un somriure i que ens predisposen a estar d'acord amb el missatge final.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Moltes gràcies per comentar.