La vida a l'entorn dels productes naturals (i molt més), consells, notícies, curiositats. Digues la teva!


dimarts, 12 de març de 2019

Truita d'espàrrecs de marge



De camí cap a la primavera, com cada any, els espàrrecs de marge comencen a treure el cap.
És un bon moment per caminar per les voreres dels camps i observar les esparregueres per veure si trobem uns quants espàrrecs.
Les soques de les oliveres són un bon lloc on fixar la mirada, moltes tenen esparregueres a la base.
D'olivera a olivera anirem collint els espàrrecs per la base i en farem un bon manat, cap a casa i a gaudir d'una bona truita d'espàrrecs de mal marge!

Truita d'espàrrecs de marge

Ingredients:
Espàrrecs de marge acabats de collir
Ous de pagès
Oli d’oliva de l'àvia Clementina
Una mica de sal
All i julivert (opcional)

Preparació:
Rentem els espàrrecs i els fem a trossets amb la mà, només fins on siguin més durs (es nota perquè costa de trencar-los).
Saltem els espàrrecs (com més fins, millor) en una paella, amb una mica d'oli i sal fins que quedin una mica rossets i tous i agafin un preciós color verd brillant. Si es desitja, podem afegir all picat juntament amb els espàrrecs. També hi podem afegir una mica de julivert tendre ben picadet al final del saltat.
Batem els ous i hi barregem els espàrrecs.
Incorporem la barreja a la paella procurant que no passi gaire estona per tal que l'ou quedi una mica cru a l'interior. Bonissima!



L'espàrrec de marge és una varietat d'espàrrec verd que creix de forma silvestre. Tot i que, avui dia, podem trobar espàrrecs verds durant pràcticament tot l'any, els espàrrecs de marge creixen a principis de la primavera.

Nutricionalment, és un brot tendre de forma allargada.
Més fi que l'espàrrec verd de cultiu, és un meravellós aliment, gustós i agradable al paladar. Molt saludable per les seves propietats depuratives i diürètiques, destaca especialment pel seu alt contingut en fibra i pel seu baix contingut calòric. Elimina toxines i evita la retenció de líquids. També aporten quantitats interessants de fibra, proteïnes, oligoelements i minerals (com el potassi, crom, zinc, calci, magnesi i fòsfor) i una bona quantitat de vitamines (com la vitamina A, C, E, K, B1, B2, B3, B6 i àcid fòlic o B9).




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Moltes gràcies per comentar.